rektoskopi

alojj! Idag har vi haft ett väldigt givande leverseminarium (no sarcasm!). Överläkaren var pedagogisk, hade humor, väldigt kunnig och förklarade på ett bra sätt. Sweet! Efter det väntade tre tre timmars håltimme innan vår grupp skulle få träna på AHLR med defibrillering (kul att få testa på) och rektoskopi (mindre kul i teorin kanske?)

På rektoskopi-genomgången tog vår handledare fram röret som skulle upp i rektum och visade oss. Följande dialog utspelades då:

<En tjej i gruppen>: Oj vad stort det var! Det måste göra ont?
<Handledare>: Jo det är ganska stort men det brukar gå bra och vara smärtfritt... ibland kan det dock göra lite ont
<J>: Äh, det finns väl tjejer som brukar få större saker i rumpan! Sånt är väl modernt nu?

fyfan vad jag älskar henne!

<J> är för övrigt samma tjej som jag skrev om tidigare, 3 barns mamman som sa att "jag tror att tjejen som får dig kommer bli riktigt lycklig!"
Hon är grym!



"There's gon' be some stuff you gon' see
that's gon' make it hard to smile in the future.
But through whatever you see,
through all the rain and the pain,
you gotta keep your sense of humor.
You gotta be able to smile through all this bullshit.
Remember that."

Kommentarer
Postat av: helen

skoteråkningen var grym! :D



hahaha! nä det är klart, det är ju onödigt att va trevlig och social när man kan sitta tysta bredvid varandra ;) men vad trevligt att du skulle hälsa tillbaka om jag hejade, dig kan man lita på ;) haha.



coolt med latin! alla språk är coola :D och det är häftigt när man kan så pass mycket att man pratar/tänker på ett annat språk än modersmålet :) jag önskar jag kunde prata alla språk i hela världen, jag tycker det är så himla roligt :D har du läst spanska länge? :)



uhh att börja klockan fem på morgonen låter verkligen inte som nått för mig. det är ju då man går och lägger sig? :D haha nerå, jag har faktiskt börjat försöka införa normala dygn igen, nu när det är vår vill man inte sova bort hela dagarna :) och man missar faktiskt inte så himla mycket om man inte är vaken halva natten, för det händer liksom inte så mycket spännande då i vilket fall :p



haha du har ju en bra sporre till att plugga i alla fall när du har andras liv i dina händer :) och det är ju sjukt bra om du tycker att mycket av det du läser är intressant.



vi har i genomsnitt en eller två föreläsningar och ett seminarium i veckan. sen är det väl tänkt att vi ska läsa själva under hela kursen men jag har inte så pass mycket självdisciplin att jag gör det när det inte krävs, om jag vet att jag kan klara det ändå, så jag läser böckerna när det är dags för examination :p fast denna kursen är lite bättre än de tidigare för nu krävs det faktiskt att vi öppnar kurslitteraturen för att vi ska kunna klara seminarumen (efter som att frågorna står i boken haha) vilket gör att man är tvungen att läsa lite då och då och inte bara sista veckan :)



hur har ni det, förrutom praktiken? har ni mycket schemalagd tid med föreläsningar och seminarium eller har ni mycket självstudier?



kramar

2011-03-20 @ 23:31:43
URL: http://hellens.blogg.se/
Postat av: helen

"schuup" är världens bästa ord ;) haha. neej använder inte "smider", förrutom i typ "smider planer" då, men det är ju svenska :)



hahaha! det var de underligaste språken ever! :D jag är inte så bra på spanska heller. jag pratar och jag tar mig fram men gramatiken har jag glömt det mesta av :) nej tar inga kvällskurser men försöker att prata spanska så ofta tillfälle ges :) haha "me llamo tommy" är ju en bra början iaf ;D



jag förstår det. jag är också nattmänniska, fast jag gillar mornar också och får ångest av att sova bort dagarna, så jag vet vad du menar :)



ja jag älskar upplägget. alltså denna kurs tycker vi att det varit ganska stora seminarium motför vad vi har varit vana vid då vi tidigare inte behövt öppna böckerna och inte lämna in nått skriftligt bevis på att vi kan nått utan bara kunnat snacka lite strunt i nån timma och sen har det varit klart. men jag tycker detta är klart bättre eftersom man faktiskt lär sig av varandra också när folk läst på :) oj, låter som att ni har det typ 10 ggr tuffare än oss alltså. vi har kanske 2 föreläsningar á 2 h i veckan, och sen 2 seminarier veckan efter. hehe. två veckors påsklov låter dock inte alls dumt :D vi har för första gången obligatoriska föreläsningar nästa kurs vilket innebär att vi inte ens kommer kunna lämna falun, trist! på långfredagen vill man ju angla :) fast du är 08 så du vet väl knappt vad det är hehe ;)



glad att du gillar min snusläpp. tror dock inte att snusa riktigt är min grej haha :) har inte provat men det känns som att proppa munnen full med nått som luktar äckligt och ser ut som blomjord inte kan bli så mycket mer än fel :P



kramar!

2011-03-24 @ 00:52:03
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0