Bänk!

Det är något heligt med bänkpressen. Det har alltid varit en av mina favoritövningar. En av anledningarna till det är att man kan pressa sig till sitt yttersta, dels pga kicken man får av att ha en tung vikt ovanför kroppen som lätt kan krossa ett par revben och värre om man släpper, dels pga att man kan hantera så mycket vikt vilket ökar testosteronutsöndringen. En annan av anledningarna är känslan av massivt tryck i bröstet när man kör, det känns som hela jävla bröstkorgen ska tryckas in vilket ger ett rus i form av adrenalin ocn endorfiner. En tredje anledningen är känslan i bröstet dagen efter att man kör bänkpress (speciellt tung bänkpress) vilket är en jävligt svårförklarad känsla. Det pirrar och kittlar inne i bröstkorgen och man får en, för att sätta ord på känslan, lycklighetskänsla fokuserat i bröstet. Typ en långvarig orgasm i bröstet, som kommer med jämna mellanrum från det att man kört tills ett par dagar efteråt.

Idag blir det HLR, EKG-seminarium och bröst! Även AIK-Färjestad ikväll inför ett fullsatt Hovet, hoppas AIK kör över dom..


Kommentarer
Postat av: helen

haha men vadå, vad säger man om man inte säger "smider planer", gör planer? det låter ju som en dålig översättning från engelskan haha.



jag läste spanska från 7-9 men gick på ehh kanske var tredje lektion och pluggade inte ett dugg. kollade på glosor och regler tio minuter innan testen ungefär. så när jag började gymnasiet hade jag inte ens koll på att man böjer verb duvet typ "hablo, hablas, habla, hablamos, hablais, hablan" vilket ju är ganska avgörande för spanska språkets uppbyggnad hehe. sen läste jag hela gymnasiet och försökte vara seriös, men eftersom jag läste det utöver de vanliga kurserna så kunde jag bara gå på varannan lektion då också eftersom det krockade. så jag har läst i 6 år, men det är väl egentligen först efteråt som jag tycker att jag lärt mig spanska på riktigt. hade praktik utanför granada en sommar och sen när jag bodde på gc och som du säger under latinamerikaresan. jag kan prata spanska och folk förstår mig, men det är inte alltid jag förstår allting de svarar ;) men då kan man göra som min mormor när hon inte hör vad man säger och nicka, svara "ja" i alla fall och hoppas att det blir rätt :D haha.



precis, diskussioner på seminarierna är mest givande och det är oftast det vi har, om det inte är någon speciell uppgift där man ska utgå från ett individuellt exempel typ senast skulle vi analysera kommunikationsstrukturen utifrån en organisation som vi kände väl till, och där hade ju alla olika exempel som vi fick redovisa. Det varierar lite hur många vi är men runt 10 är väl standard, ibland 15 eftersom vi får byta grupper lite hur som helst tex om det krockar med nått annat osv. seminarieledaren är helt ny i denna kurs så hon har väl ganska mycket kvar att lära, men är ändå helt okej och noga med att se till att vi förstått allting och förklarar annars gärna.



men när vi har 2h föreläsningar så får vi tio minuter eller en kvarts paus mitt i så det blir inte så tungt ändå. men det känns lite jobbigare om de är obligatoriska just för att jag inte tycker om att vara låst vid platser, jag vill kunna sticka iväg en weekend eller så om andan faller på haha :P men det är väl sånt man får räkna med :) i höst lutar det i alla fall mot distansstudier så att jag om jag håller på fryser ihjäl kan åka iväg en månad eller två hehe.



funderar du på att jobba extra eller? vi har nog inte så många som jobbar extra där jag pluggar, även om tiden lätt skulle finnas. jag har funderat på det men jag vill ju isåfall göra någonting inom min bransch. har funderat på att skaffa f-skattsedel eftersom jag har fått erbjudanden om att göra vissa saker åt företag, men jag har inte fått tummen ur ännu :P det är så mycket att sätta sig in i :)



ja snus är äckligt fast röka är nog värre. eller det ser ju ganska sexigt ut (haha!) men det luktar ju heeemskt. jag hade en period där jag feströkte men jag mår bara dåligt efteråt så det var bara att ge upp de fjortisfasonerna :P



hahaha grym läkare, helt rätt gjort :D hoppas patienten fattade allvaret nu då så att han inte gick och köpte ett nytt paket det första han gjorde när han gick därifrån :P



kram!

2011-03-24 @ 13:31:10
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0