belastning

Har börjar smygbelasta benet idag, kände att det var dags och att det inte skulle göra någon skillnad att vänta tills imorgon. Började att belasta mellan 20-40kg på benet, vilket är lättare sagt än gjort. Kändes som jag ena steget belastade för mycket och nästa inget alls.  Min lösning fick bli att ställa ut en våg på altanen och sedan gå runt i en cirkel för att ta vart 10onde (typ) steg på vågen så att jag fick in känslan för hur mycket jag skulle belasta. Det gick bra och det kändes bara lite svagt någon gång i knät. Vaden var det värre med dock - det känns verkligen att jag inte använt den muskulaturen på länge. Imorgon tänkte jag gå på 50kg och se hur det går. Hoppas inte jag har för mycket träningsvärk i vaden bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0