Man inreder inte huset innan man byggt klart det

I fredags skulle vi ha börjat kl 9. En föreläsning utgick dock, så ett par dagar innan fick vi veta att vi skulle börja halv 11 istället. Kl 8 på morgonen på fredagen fick vi ett mail där det stod att seminarieledaren hade åkt på flunsan, så det blev kl 13 istället! Inte helt fel med en sån sovmorgon.
Fredagen bjöd på ischemi-EKG-seminarium i 3 timmar. Vi hade en riktigt skön seminarieledare. Han sa bland annat, om ett EKG, att "det här hade till och med en kirurg kunnat sett att det var något fel med!". Om ett annat EKG sa han att patienten var finne och under en viss EKG-session (som visade ordentliga ST-lyft --> indikator på hjärtinfarkt) så hade han sagt "Nu gör det allt lite ont" (på finlands-svenska). Om det kommenderade han att då låg smärtan på 11 på VAS-skalan och att hade det varit en italienare hade han legat och vridit sig och skrikit av smärta.
När jag kom hem drog jag igenom veckans städning av rummet, bäddade nya lakan etc, och sedan blev det "på spåret".

Idag drog jag tidigt till gymmet (läs runt halv 1), för att hinna se på syrrans innebandymatch. Armar stod som vanligt på söndagar på schemat. Gick rätt bra, kände mig ganska stark i vissa övningar och fick upp en bra pump. Var en snubbe som kom in med riktigt bra fysik, tror han är MMA-fighter. Jäklar vad roligt det hade varit att börja på MMA eller liknande tidigt och bli bra på det. Något jag också lite halvt ångrar att jag inte gjorde. Känns ju som att det är riskabelt och lätt att råka ut för skador, men vilken adrenalinkick!
Var sjukt död i slutet av passet men gav mig fan på att avsluta med några högreppare bicepscurl. Smackade på låten nedan och vilken boost den gav. Blir till att ta fram den när jag behöver den där lilla extra kicken.
Försöker packa på mig så mycket kvalitativ massa som möjligt såhär innan deff-perioden. Älskar verkligen uppbyggnadsperioderna - man orkar, man känner sig stark och stor och man mår bra. Så som rubriken säger så försöker jag bygga på fram tills inredningen tar fart! Haha!

Imorgon börjar min tre dagars långa praktik. Har blivit placerad på M82 - kardiologavdelning, med inriktning "elektiv arytmi". Vet inte riktigt vad det innebär, men skulle gissa på att dom har hand om folk som kommer in för planerad elfys-undersökning, elkonvertering eller ablation. Hoppas lite på det, för sånt är kul att vara med på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0