stockholm

Varför jag älskar Stockholm:

  • Alla affärer som finns i Sverige finns här. Man behöver aldrig åka någonstans utifall man vill ha något.
  • Chansen att, oavsett hur bra du är på fotboll, få möta lag som som är i samma klass så det alltid blir en utmaning. Detta i form av St:erikscupen där det finns en hel drös med "topplag" och inte som på andra ställen där alla "bästa" samlas i ett lag som då blir som ett stadslag som inte får någon utmaning. Vi har lag på ungdomssidan såsom BP, AIK, Djurgården, Hammarby, Boo, Vendelsö, Rågsved, Vasalund etc
  • St:erikscupen. Finns även för andra idrotter!
  • Arlanda. Man behöver återigen inte ta sig någonstans när man vill ut och resa.
  • Globen, Stadion, Råsunda. Alla stora evenemang kommer hit, oavsett om det är fotbollsmatcher, NHL-premiärer, Konserter eller vad det nu är.
  • Utan att låta för "turist-lockande" så är Stockholm som stad en oerhörd vacker sådan. Speciellt på kvällen med alla ljus, på sommardagarna vid vattnet (hammarby sjöstad, essingen, djurgården etc), på vintern i gamla stan och alla parker på sommarkvällarna.
  • Kungliga Tekniska Högskolan, Karolinska Institutet, Stockholms Universitet, Handelshögskolan - Möjlighet att utbilda sig till nästan vadsom helst vid några av landets mest ansedda och anrika universitet.
  • Det finns ALLTID något att göra, oavsett vad man är intresserad av. Alltid rörelse.
  • MYCKET människor att träffa - oavsett om det är på krogen eller i utbildningsmiljö.
  • Tuben (tunnelbana), pendeltåg, tvärbanan, roslagsbanan!
  • Gymutbudet
Det finns minst fyrtioåttatusen saker till som jag kan lista. Jag älskar verkligen Stockholm, och jag har väldigt svårt att tro att jag helt skulle kunna flytta härifrån (sålänge jag bor kvar i Sverige). Det är möjligtvis Göteborg som har en chans! Stockholm i mitt hjärta. Nu är det scrubs - over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0