Hjärtklappning, stroke och plötslig död

Nu har våra studentvalda kurser börjat. Som jag tidigare nämnt så hade jag fått "Hjärtklappning, stroke och plötslig död". Det var mitt andrahandsval, efter "Akut omhändertagande av internmedicinska patienter - en fördjupningskurs". Den kursen hade dock nästan varenda en valt, så fick tyvärr inte den. Dock är jag väldigt nöjd med Hjärtklappningskursen än så länge. Väldigt bra föreläsare och kursledare. Han som vi haft mest är grym på att förklara, väldigt pedagogisk och man lär sig otroligt mycket. Det är mycket EKG-tolkning, vilket man kommer ha stor nytta av att kunna på en hög nivå oavsett vart man jobbar, sen är det även mycket bakomliggande mekanismer till olika arrytmier, något som jag uppskattar mycket och tycker är väldigt kul.
Den här veckan består av seminarium, föreläsningar och demostrationer. Imorgon ska vi få hänga med upp till elfys-labb och kolla in det. Nästa vecka har vi praktik mån-ons där vi ska "få" varsin läkare att ta rygg på. Hoppas hoppas hoppas att jag får en bra, kunnig och ffa INTRESSERAD läkare.

Kommentarer
Postat av: helen

precis :) haha jaa sommarlov med brutet ben måste ha varit astråkigt. SOMMAR också, vilken tid på året som helst är ju bättre att bryta ben på, om man nu måste göra det ;)



skönt med jullov! :)



haha i det ena paketet var det en råttfälla med en lite finare ost i, och i det andra massa små chokladlikörer från anthon berg och nån astöntig dansbandsfilm som hette "leende guldbruna ögon". Vi brukar ha ett julklappslotteri på lilla julafton med innehåll för mellan 50-100 kronor, så alla (vuxna) köper ett paket och alla får ett varsitt för att slippa köpa julklappar till varandra :p och då är det ju roligare att köpa nått knäppt än nått seriöst för man får liksom inte så mycket för de pengarna ändå. förra året köpte pappa tex torkade insekter med sourcream & onionsmak. det fick farmor. hon blev ganska förskräckt :D

2011-12-15 @ 13:16:52
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0