hemma

Bloggtorka på sistone. Det är som jag skrev förut för att jag varit i fjällen. Att blogga från ihponen är för segt och jobbigt för mig och mina groteskt stora fingrar .. :)

Kom iaf hem idag. Har varit riktigt nice och mysigt som det alltid är att tillbringa julen i fjällen med familjen. Var ett tag sen jag var med sist. 2006 tror jag att det var. Sist dom var där uppe hade jag ett prov som jag var tvungen att vara med på, sen har det ju blivit Thailand x2 och julfirande med pappas sida (som INTE är fjällen-fanatiker).
Jag har i ärlighetens namn mest tagit det lugnt och laddat batterierna. Blev ingen skidåkning för min del. Hade tänkt att iaf testa en eller två dagar, men det var så jäkla isigt i backen så jag vågade inte för mitt knä. Vet inte om jag skrivit det förut, men fick ju en törn på det mediala ledbandet när jag bröt benet, och det har inte gått över än. Detta är en av de stora anledningarna till att jag inte heller vågat lira boll eller tennis något efter skadan heller. Och ledbandsskador är ju förjävla segläkta tyvärr. Hursom så tänkte jag försöka få tag på en ortoped sen på huset när skolan börjar igen, och se vad han säger att jag ska göra. Det är mycket som går bra (marklyft, benpress), men ibland kan det göra förjävla ont (inget jag iofs handikappas av men vill inte riskera att ha sönder något/göra det värre) bara av att jag lyfter benet när jag ligger i sängen.

Imorgon ska jag packa upp lite, gymma, städa rummet och kirra sponken inför nyår. Det blir fest hos Tobbe (som jag ta mig tusan har skrivit om?!) detta året, istället för holmar som det brukar vara hos. Snöbandy var inplanerat på dagen, men då snön lyser med sin frånvaro så vettefan hur vi ska göra. Asfaltsbandy?!
04.00 natten mellan lör och sön ska jag iaf försöka vara hemma i hyffsat subberusat tillstånd för att kolla in Sverige - Ryssland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0