nkpg

Igår drog jag och en klasspolare en roadtrip till Norrköping och tittade på landslagsbasket. Han är väldigt intresserad av det, och har själv spelat på en ganska hög juniornivå innan han började plugga (han är 88a), och hans farsa är landslagsläkare så han fixade bra platser åt oss. Det var EM-kval mellan Sverige och Rumänien och Sverige vann rätt överlägset med 93-44. Jäkligt kul att titta på något "annorlunda" (är inte så inne i basket, så han fick förklara en hel del regler etc, men det är en spännande sport).
Hemvägen pryddes av spöregn och mörker, inte så jäkla kul att köra bil alltså. Lyckades dessutom svänga av på fel avfart när jag skulle skjutsa hem honom till Solna, så fick köra över västerbron och in på kungsholmen istället för att åka motorväg "runt" stan vilket var lite klantigt - till mitt försvar var jag mitt inne i en konversation och tänkte inte så mycket på att man faktiskt kan åka runt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0