sisjön och sjukgymnast

Nu är jag hemma från Göteborg. Det har varit ett par härliga dagar om man bortser från vädret. Grått, mulet och regn hela tiden i princip. Var dock jäkligt trevligt att träffa mormor och morfar, samt morbror m fru och kusiner (minus en som var borta och spelade fotbollsturnering i Helsingborg - hon går i sin storkusins fotspår.. ;) ). Som utlovat (och nedpräntat i förra inlägget) bjöds det på berg av färska västkusträkor när vi kom fram. Var helt galet gott som vanligt, speciellt efter ett antal timmar i bilen och det gråmulna vädret. Under dagarna bjöds det även på bad i Sisjön - såklart! Det är som ett årligt måste för mig, skönare bad får man leta efter (..iaf i Sverige). För det första slipper man saltvattnet med all dess jäkla maneter, och för det andra är det en sjö så det är riktigt varmt. Som en parantes på Göteborgstrippen vill jag också säga att det är något speciellt med mjölken där. Deras Wapnö lättmjölk slår våran Arla lättmjölk med hästlängder. Är det någon som vet varför så får ni gärna upplysa mig.. :)

Dagen efter att jag kom hem, dvs i tisdags, så var jag på återbesök hos läkaren. Kändes som att hon var lite mer påläst än den jag var hos för 3 veckor sedan. Vi tittade på röntgenplåtarna igen och det såg bra ut, spiken satt rakt och sprickan höll på att läka. Fick även veta att sprickan satt lateralt och inte medialt som jag trott hela tiden - vilket var skönt att höra då jag har haft lite ont medialt om knät. Detta trodde dock hon kunde vara pga att ortosen har suttit tight eller liknande, men hon tyckte att jag kunde gå med en krycka eller två och belasta foten ett par dagar för att få upp lite styrka i musklerna och vänja knät och underbenet vid belastning. Jag tänkte därför köra på det spåret och börja gå till helgen eller måndag, får se. Ska även ringa sjukgymnast imorgon för att få ett rehab-program, ska bli spännande att se vad det kan innehålla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0