go:teborg

Sitter och äter min kvällskesella medan jag drar ner några låtar för resan imorgon. Ska kliva upp klockan 7 för att klockan 8 börja rulla mot Göteborg och mormor och morfar. Älskar att vara där på sommaren - mitt i stan så nära till allt, de bör näst högst upp i en lägenhet så att sitta på en av balkongerna och titta ut över staden på kvällen är sjukt nice, dialekten i staden, Avenyn, båtutflykt med morbror och kusiner, mjölken (som av nån anledning är godare där) och självklart mormor och morfar i sig! De har lovat att köpa hem ett par kg färska räkor tills vi kommer, min favorit! Gympasset idag gick för övrigt riktigt fint! Drog en lätt 2a på 135kg i bänkpress, så jag hoppas på att vara tillbaka och förbi 145 inom ett par veckor..

Kommentarer
Postat av: helen

haha 135 kg är sjukt mycket, själv är jag osäker på om jag ens klarar 35 ;)



malin blir här mellan måndag och torsdag, ska bli mysigt :) vet inte riktigt när jag börjar skolan, men i slutet av augusti eller början av september tror jag :b ja jag är sugen på stockholm men eventuellt blir det lite senare efter att skolan börjar. nina min bästa vän i falun ska flytta dit så då lär det bli några turer dit o hälsa på henne så får vi passa på att ses nångång :)



då förstår jag att det är efterlängtat! hur länge blir dom där? :)



ja jag älskar budapest! har varit där typ fyra gånger, fast alla gånger har varit på våren och då har det varit fantastiskt eftersom den är så mycket tidigare än här i sverige. skönt att komma från snöblask till blommande träd! :) jaa du har helt rätt, de har många broar! :) jaaa jag har inte varit i krakow men i prag, fast där blev jag typ matförgiftad eller nått så jag bara kräktes i tre dygn, sen var det dags att åka vidare haha.



Jag vet inte beror väl lite på hur länge jag tänkt vara borta och var jag hamnar om jag backpackar eller inte. Lite lär jag nog åka runt om jag känner mig själv eftersom jag dör av tristess annars, men man kan ju ha en storstad som bas och sen åka på kortare utflyker också :)



kramar

2011-08-05 @ 09:21:23
URL: http://hellens.blogg.se/
Postat av: helen

det skulle vara grymt roligt! :D



jag ska bo i falun. eller jag ska iaf ha kvar lägenheten men sen kommer jag säkert åka emellan mycket, speciellt så länge crosssässongen håller i sig :) haha nej inget jobb inplanerat. eller... jag har blivit kallad till en arbetsintervju att sköta sociala medie-biten för proffice falun men jag vet inte hur det blir eftersom jag inte blir kvar längre än till februari då jag börjar i sydney. misstänker att det inte är så poppis med nån som drar efter ett halvår :P



alltså jag har ingen aning om hur det funkar med tentor och grejer med distansstudier haha. tar det lite som det kommer ;)



Haha nja alltså jag har varit i ungern med familjen ett par gånger och sen har jag varit på ett par utbyten med skolan så därför har det blivit ett par gånger. men jag gillar det, absolut. hehe jag kan tänka mig att prag säkert är bra mycket bättre än vad jag minns det :) jag har faktiskt en hel kurs på ett universitet i prag i trean så då får jag väl ge det en ny chans :)



haha jag skulle få fnatt om jag skulle ligga på en solstol i 14 dagar. charter funkar i en vecka men det får gärna vara nått mer än bara sol, bad och turistiga restauranger. lite kultur o äventyr är ju trevligt :P vad gillar du för sorts resor?



ja lite tråkigt, men fick i alla fall köra litegranna, och så körde jag igår också :)



kram!



kramar

2011-08-07 @ 20:18:54
URL: http://hellens.blogg.se/
Postat av: helen

ja det ska bli skönt. jag är ju inte seriös på nått vis utan kör ju enbart för att det är roligt (fast jag har tänkt att köra en tävling i slutet av sässongen :b) men det är ändå skönt att kunna ta till vara på alla möjligheter att köra innan vintern kommer, även om det är bara för kul skull :)



hmm alltså både kinesiskan och australienutbytet är en del av mitt program. vi har två valbara terminer nu andra året då vi får läsa kurser inom språk och humaniora så det är liksom inom ramarna för det som jag ska plugga :)



jotack, har haft det jättemysigt med malin & hennes pojkvän. seglad, kört cross, bastat och grillat kolbulle osv :) men nu har de åkt hem. men malin ska också flytta till sthlm i höst så då kommer hon lite närmare :)



menar du hon andra tjejen som skulle flytta till sthlm? hon har fått tag på en lägenhet på lidingö verkar det som, ska skriva på imorgon så jag hoppas att allt går som det ska :)



är du taggad för skolstart? :)

2011-08-11 @ 23:04:33
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0