SKHLM

Hej! Nu har jag avslutat min andra praktikvecka för denna perioden (5te totalt) och jag är nöjd, trots att det inte alltid fanns jättemycket att göra på gastro, samt att antalet inneliggande patienter inte direkt var stort. Nu laddar jag inför min tredje och sista vecka under detta praktikblock, vilken ska utspelad på Skärholmens vårdcentral! Jag har delade känslor inför detta, en del av mig är exalterad inför allt jag förhoppningsvis kommer lära mig då vårdcentraler brukar bjuda på väldigt mycket blandade fall samt att man eventuellt har lite specialkunskap om vissa sjukdomar efter avdelningspraktiken, men jag är även livrädd för sånt jag inte kommer kunna! Jag har recapat lite infektion, mag-tarm, ledsjukdomar och vaskuliter idag men tänkte även läsa på lite mer om lungsjukdomar innan. Min största oro är att jag inte är jätteduktig på dosering av läkemedel, dvs hur mkt man ska skriva ut och hur mkt patienten ska ta per dag. Detta kan iofs bero på att vi inte läst detta, utan mer gått in på behandlingsstrategier på ett "ytligt plan". Hoppas att jag blir handledd på ett bra sätt!

Imorgon är det AIK - DIF, första matchen för AIK och Djurgården under denna allsvenskan, och det börjar då som sagt med ett derby! Kan fan inte bli bättre :) Forza gnaget!


"Do not pray for an easy life, pray for the strength to endure a difficult one."

Kommentarer
Postat av: helen

alltså jag fick ju ha delsbodräkten om jag ville, men eftersom jag gick i ljusdal skulle jag vara helt ensam bland alla vita klänningar och då skulle det ju bara se konstigt ut :)



jaa nu får jag läsa kinesiska i kina istället för i sverige, borde ju förhoppningsvis ge lite mer ;)



okej, fem frågor:

- gillar du inte sex? (utgick lite från din lista)

- är du straight?

- om du MÅSTE äta godis - vad äter du?

- gillar du konditionsträning eller bara styrka?

- vad har du för drömmar? (inte om nätterna, utan vad vill du göra? typ resa jorden runt, bestiga mount everest eller köpa en ferarri - sånna drömmar)



kram :)

2011-04-05 @ 12:29:55
URL: http://hellens.blogg.se/
Postat av: helen

okej, då förstår jag sexet :) hehe. kan väl hålla med, fast det är ju tur att man inte måste välja :)



mehh homofob ska man ju inte vara, det är väl inge fel på dem :)



tycker du inte om godis eller är det för att vara hälsosam? :) godis som är så gott :D



5km (spec terräng) på 17 min är ju hur grymt som helst! och jag håller med om att det är härligt att springa i spår :) ser fram emot att snön ska smälta utan helt även i skogen o skuggan.



fina drömmar :) jag vill också ha ett stort hus men prio ett vad gäller boende är sjötomten. jag är uppvuxen med det och kan nog aldrig tänka mig nått annat :) i övrigt drömmer jag om karriär, såklart. endera som projektledare inom reklam & marknadsföring inom någon stor internationell organisation eller som egenföretagare med samma inriktning. jag vill ha frihet - både i form av ekonomi och i form att ha möjlighet att påverka mitt eget arbete, var och när jag arbetar. och så vill jag resa jorden runt och arbeta en tid med med någon form av utvecklingsarbete i någon utsatt del av världen. sen har jag en liiiiten dröm om att åka jorden runt i en segelbåt också :) & det vanliga så klart: man & en massa barn :)



På utsidan attraheras jag av längd. I övrigt tycker jag det är ganska viktigt med fina tänder och ett fint leende och så brukar jag vara svag för killar med "surfhår". och så gillar jag killar som har snygga kläder hehe. På insidan är det viktigt med bra självkänsla och att personen är lite driven. att den är social och kan föra sig bland folk så man slipper skämmes ;) hehe. vad är faller du för?



om tio år arbetar jag med marknadsföringsstrategier och har ett par ungar, en man och det där huset hehe :) vad gör du själv?



menar du turn-off som i attraktion? i så fall måste jag säga när någon är för på, för tidigt. typ skickar sms hela dagarna, vill träffas hela tiden och sådär. då backar jag femtioelva steg.



jag är bra på att simma, uttrycka mig i skrift och göra verklighet av sånt jag vill göra (backpacka, köpa en segelbåt osv). har svårt för "mycket snack o liten verkstad". jag är dålig på det mesta som kräver tålamod och väntan (typ pillgöra som att sy, sticka å sån skit hehe) och så är jag dålig på att, eftersom jag alltid gör det jag själv vill göra, ta 100% hänsyn till andra människor. om någon annan kommer emellan mig själv och mitt mål, så kommer den personen hamna i kläm. och så är jag dålig på grupparbeten. jag har så sjukt svårt att släppa kontrollen och lita på att andra människor kommer göra arbetet tillräckligt bra att jag hellre gör allting själv :) men jag antar att det beror på att man vet sin egen, och de andras kompetens. om man i framtiden arbetar med grymma människor som kan sin sak borde det inte vara några problem :) (fast jag ska ju bli projektledare så att jag kan bestämma i slutändan i alla fall hehehe :p)



vad är du bra respektive dålig på? :)



kram

2011-04-05 @ 19:36:19
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0