Singularity

Kvällspromenader är verkligen skiten (läs: the shit). Det är så jäkla underbart att kunna gå ut på kvällen på våren/sommaren/hösten i bara tshirt eller om nöden kräver en tjocktröja. Går man ut runt 22-23 så får man även den perfekta temperaturen (iaf för en varmblodig person som jag) och det perfekta himlaspelet i form av alla stjärnor och månen. It's hauntingly beautiful och som jag säkert sagt förut så älskar jag att grubbla (ponder är ett så mycket bättre ord) över vad som händer kring andra stjärnor, på planeterna där. Kommer vi någonsin få veta? Fan vad jag hoppas det men inte tror det.
Har Ray Kurzweil rätt med sitt "The Singularity is near" så kanske vi kommer få veta iaf. Tankade precis hans dokumentär "Transcendent Man", den låter verkligen lovande!




Känns passande att lägga till ett Ray Kurzweil-citat;


"By the 2030s, the nonbiological portion of our intelligence will predominate."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0