deathbox



Kopierar in lite skön läsning från bloggen aldrigvila.se. Visst överdriver han lite, men han har helt klart en poäng i det han skriver!

"Allt jävla gnäll om mat

Skulle vilja ta en liten stund och bara snacka om en sak som stör mig något otroligt på sista tiden. Jag stod och snackade med Mason på mitt gym. Mason är killen som står på händer, går ner i split, gör one arm pullup och fullständigt LEKER i gymmet. Lägger du han i bänkpressen så förnedrar han dig där också och ställer du honom i en bicepscurl så tar han sin egen kroppsvikt utan problem men nog om det.

Jag börjar bli less på folk som frågar så minimala och onödiga frågor som tex: ”Hur många skopor av BCAA ska jag ta på morgonen innan jag äter frukost om jag ska gå på en morgonpromenad 15minuter senare”. Jag ska förklara vad jag avskyr med den här frågan. Det finns för det första så otroligt många segment i den där frågan. 15minuter, hur många skopor, innan frukost, morgonpromenad.

Personen som frågar detta ligger förmodligen under mig i nivå och satsning och därför kan jag svara utifrån min egen erfarenhet och förmodligen vara till hjälp. Låt mig då svara väldigt enkelt:
Sluta BRY dig om sånna här SMÅsaker! Ni hakar upp er på sån onödig skit. Alla VET att man måste äta för att växa. Alla VET att man måste sova för att laga sin kropp och ladda om. Ni är inte dumma i huvudet. Ni förstår att om ni äter för lite och för dålig mat blir tjock/trött/skadade. Ni VET att om ni sover för lite så får ni ont i huvudet, somnar halvvägs genom arbetsdagen och är allmänt griniga mot allt och alla.

Vad majoriteten av er som är där nere i gymmet idag inte FATTAR dock är hur i HELVETE man TAR I!!!!!!!!!

Sätt er ner… Sätt dig ner sa jag! Sätt dig ner och samla dina tankar. Samla all energi du tänkt lägga på frågor om mat, sömn, tillskott, aminosyror, märke på protein, whey 80 eller 100. Kreatin före eller efter träning. Morgonpromenader eller intervaller. Bänkpress eller hantelpress. Biceps samma dag som triceps? Benträning innan löprunda.

Samla all den där energin du tänkt slösa på sån där dynga. Samla den länge och noggrant. Sen tar du den där energin. Kliver ner i gymmet. Sen sliter du som ett jävla DJUR. Du tar i så du ser stjärnor. Du springer tills din mun smakar järn och blod. Du springer tills du kan vrida ur din tröja av svett. Du gör armhävningar tills dina armar känns som de ska sprängas. Du kör bicepscurls tills dina handleder känns som de ska gå av. Du ger FAN inte upp och du kör FAN inte lätt. Du vilar FAN inte för länge och du gnäller FAN inte över ömmande händer, fötter eller leder.

Vi kan sitta här och dividera om småsaker. Saker som Jay Cutler och Ronnie Coleman behöver bry sig om för att bli den absolut största människan i världen. Vi kan lägga energi på sånt som just nu för dig inte spelar någon roll. Den kunskap du har om mat och den erfarenhet du har av sömn räcker för att du ska kunna förändra din kropp.

Gå inte där och tro att det finns genvägar. Varken jag, Ako eller någon annan som du anser har bättre och en fysik som du själv vill uppnå har något hemligt recept vi kan dela med oss av. Det enda vi kan göra är att visa dig hur vi sliter i gymmet. Hur vi tar i och hur vi aldrig nöjer oss.

Om det fanns ett tillskott jag skulle vilja sälja till dig så skulle det vara ett som heter ”Motivation + Inspiration” [Intages: 1 skopa innan/under/efter träning. Bör inte tas av individ som inte är redo att ge allt den närmsta timmen.]

Jag följer ingen plan. Jag väger inte min mat. Jag delar inte upp perfekt super super perfekt hur jag ska äta. Jag bestämmer mig för något som jag inte får fucka ur på. Jag ser till att få i mig det som jag vet att jag måste ha. Sen börjar jag experimentera. Jag testar hur mycket/lite som funkar. Jag känner efter hur länge/kort tid jag kan prestera. Jag kör och kör tills jag måste ändra något för att kunna fortsätta köra. Jag har inte kunskap eller energi nog för att bygga upp en hel värld av perfekt kost till mig själv utan att veta vad som fungerar för mig innan. Jag tar den energin jag skulle i mitt fall slösat på det och lägger den på träningen. Sen får Jonas, Kalle eller Jessica stå där och säga att ”Du måste A B och C också annars går det inte” medans jag går från klarhet till klarhet.

Huvudsaken är att få resultat och veta till 100% att man gör allt som står i ens makt. Sätt dig fan inte på din röv och vänta på att ett paket på posten ska förändra ditt liv och ge dig 20kg till i bänkpressen.

Det är du som är ditt främsta tillskott. Det är du som taggar till dig själv innan passet och det är du som bestämmer hur pass mycket du vill åt dina resultat. Det är inte för inte som det är ganska sällsynt med väldigt rippade kroppar och stora muskler. Anledningen är dock väldigt simpel. Det är fucking jävla HARD WORK att få det att funka och lyckas.

En sak är dock säker.

Our way of life. Our way of thinking. Our way of attacking the weights relentlessly every day…
That’s gonna give results.
That’s gonna build power and stamina.
We never cry… We howl.
We rather bleed than sweat.
We rather die than rest.

Aldrig vila.

/Mikael

PS. Klockan är 21.36 och jag tänkte sticka ut och köra min cardio för ikväll. Vad gör du?"

 

Helt klart värd läsning! Nu ska jag återgå till pluggandet, tenta på måndag.

 

"The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow."


Kommentarer
Postat av: helen

ja sjötomt är fint. att kunna springa ner och bada när man vill, att kunna åka wakeboard utan att behöva ta sig någonstans eller att kunna åka skridskor på isen på sjön. haha, bryggorna sitter ju fast i land, men man kan ju endera åka ut med en båt, eller ligga kvar på bryggan där bryggan är och kolla på stjärnor. jag älskar också stjärnor, dom är så fina! horte har jag aldrig hört talats om men det är nog inte imöjligt :) låter nice iaf :) ligger det vid havet eller vid en sjö?



jag har varit på en föreläsning med läkare utan gränser, tyvärr är ju inte det riktigt mitt område, men det var intressant att lyssna på i alla fall. jag är ju väldigt svag för latinamerika så dit skulle jag absolut kunna tänka mig att återvända för att arbeta med utvecklingsarbete, men egentligen nästan var som helst där jag vet att det verkligen behövs och jag kan göra skillnad :)



hehe ja det vore coolt att segla jorden runt. men först måste jag lära mig att segla över huvudtaget haha :D



haha surfhår är lite sådär halvlångt, solblekt, saltvattentrassligt hår ;) hehe. ja jag har bra självkänsla. eller realistisk i alla fall. jag vet vad jag är bra på och vad jag är dålig på och var mina gränser går. jag vet att jag kan göra vad jag vill och att ingenting är omöjligt, men jag skulle till exempel aldrig påstå att jag har bra bollkontroll (för det har jag inte, även om jag tycker att allt med boll är jäkligt roligt) :) har du bra självkänsla?



haha nej inte varje dag man träffar på tjejer som är längre än 187 nej :P hahahah "med nån klubbad jäkla säl"! nej haha det kan jag hålla med om, det är trevligt med någon som är på samma nivå som en själv.



oj, svår fråga. jag har ju nån ide om att jag vill återvända till delsbotrakten när det är dags för familj och barn, men det kan vara någon annan stans också. men det måste vara naturskönt, inte ligga nära en trafikerad väg men samtidigt ligga centralt (vill inte vara beroende av bil för att åka o handla, träna osv. var ligger ditt hus? :)



alltså är det inte lite läskigt att tänka 10 år fram i tiden? att tänka sig själv med BARN och MAN (fru) och grejer. gillar du barn?



haha meeen, skridskor är ju asball, det är ju så jäkla roligt att spela bandy och hockey :D åker du skidor?



patientkontakt? du är bra att ta människor helt enkelt, eller vad betyder det? klubbad säl heheh :) planering är inte min starkaste sida heller :) tycker att det är väldigt roligt att köpa en kalender varje år, men det funkar typ i 2 dagar sen glömmer jag bort den :)



- tycker du att det är roligt med saker som du är dålig på också, eller gillar du bara saker som du är bra på?

- vilken är din favoritmaträtt?

- är du intresserad av kläder/mode/stil?

- hur ser din dag ut om du är heeelt ledig?

- när vill du flytta hemmifrån? :P

2011-04-09 @ 12:40:30
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0