dag 13 – en låt som beskriver dig

Jag har två låtar som jag tycker passar in på mig själv. Den första är Pieces med Sum 41. Jag har alltid prioriterat skolan och träningen väldigt högt genom mitt liv. När jag var yngre tränade jag fotboll 3 dagar i veckan + 1 match, tennis 4 dagar i veckan och innebandy 2 dagar + 1 match. Detta samtidigt som jag alltid gjorde mina läxor, pluggade inför prov och alltid gjorde mitt bästa under lektioner. Senare i mitt liv slutade jag på innebandy, och senare även på fotboll, samt trappade ner med tennisen till 1 dag i veckan. Det var ungefär samtidigt som jag började på gymnasiet. Här blev kraven på plugget lite hårdare och jag ville så jävla gärna ha 20.0 så jag la ner en väldigt stor del av min själ i allt vad studier hette. Samtidigt började jag styrketräna, första året bara 1 dag i veckan, men det utvecklades och blev tillslut 5 dagar i veckan. Jag började även spela korpfotboll med stora delar av gamla fotbollslaget, vilket även det tog upp en del tid. Sålunda gick jag från plugg + innebandy/tennis/fotboll till ännu mera plugg + gym/fotboll.
Jag har alltid haft jävligt stora krav på mig själv, både vad gäller träning/idrott och skola. Detta har gjort att jag alltid har lagt ned mycket tid på det jag gör för att bli bättre och utvecklas, och för att själv inte bli besviken (är i princip aldrig nöjd, men sålänge man inte är besviken så är det bra). Ett VG (tror jag fick nåt sånt på nåt prov i gymnasiet) fanns egentligen inte på kartan, och jag blev sjukt besviken när jag fick det. En förlorad match, en dålig prestation eller ett dåligt utfört set på gymmet gjorde/gör också att jag deppar ihop som fan. Detta kräver en hel del energi, både för göra så att man inte blir besviken på sig själv, men även när man väl blir besviken så äter det upp energi.
Detta har gjort att jag har fått åsidosätta andra viktiga delar i livet. Och som alltid undrar man om det har varit värt det alla gånger. Kan nog inte påstå att jag ångrar så mycket i mitt liv, men tror det hade sätt väldigt annorlunda ut om mina prioriteringar hade varit annorlunda, for better or worse.
Hur som, här kommer låten. I tried to be perfect, but nothing was worth it.




Låt nummer två är Crawling av Linkin Park. Jag har egentligen inte så mycket att orda om det förutom att jag, troligtvis pga de högra kraven och min egna stora press på mig själv, har haft ganska dålig självkänsla under stora delar av mitt senare liv. Trots att låten egentligen handlar om knark (enligt många) så tror jag att linkin parks låtar har flera meningar och att man kan tolka dom precis som man vill (klyschigt). Speciellt från deras platta Hybrid Theory så tror jag att många relaterar låtarna till delar av sina liv där olika saker har hänt, och att tolkningarna då kan se väldigt olika ut. Lyssna och bedöm själva. Här kommer den;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0