Dag 01 - din favoritlåt



Det här har nog varit min favoritlåt sedan första gången jag hörde den. Det var hemma hos en kompis som hette Martin, i deras gillestuga, under tidigt 2000-tal. Jag tror att han hade laddat ner en musikvideo med "In the end" från Napster, där någon hade lagt ihop lite final fantasy-klipp som blev själva videon. Kommer mycket väl ihåg hur jag gillade den också.

In the end är en låt som jag kan lyssna på vad jag än gör - tränar, vilar, pluggar, deppar eller taggar. Den säger så jävla mycket på flera olika plan och jag tror att man kan tolka den på flera olika sätt. Jag har min tolkning av texten, men jag lämnar det öppet för er att tolka den precis så som ni vill!


"I tried so hard and got so far but in the end it doesn't even matter"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0