Powerful beyond measure

Nu var det återigen länge sedan jag skrev! Har haft fullt upp med fotboll, träning och skolstart.

Den 30 augusti började jag skolan igen, så har hunnit gå 2 veckor på den nya kursen. Det har varit väldigt intensivt med långa föreläsningsdagar och mycket information. Däremot är det väldigt intressant, vi läser en mikrobiologi och farmakologi. Hittills har det mestadels varit bakteriologi och virologi, men under den kommande veckan börjar farmakologidelen.
I onsdags hade vi praktik på vårdcentralen, vilket är ett inslag jag gillar starkt! Det häftigaste i onsdags var att jag för första gången fick höra hur ett blåsljud på hjärtat låter - det var så häftigt! Har alltid varit orolig för att missa sånt när man undersöker patienterna, men efter att ha hört detta så känns det som man har större chans att behärska det! Även fast det kanske inte alltid är så bra för patienten så var det örongodis för mig! :-)

Igår spelade vi vår näst sista korpenmatch för säsongen. Vi ligger 2a och mötte serieledarna, och åkte på en snöplig förlust med 3-2 (tack vare en straff emot oss samt saknandet av ett par spelare). Detta gör att sista matchen blir otroligt viktig!
Efter matchen hade en mycket nära vän 21-årsfest och det var grymt trevligt att träffa massa folk som jag inte träffat på länge!







"Our deepest fear is not that we are inadequate.
Our deepest fear is that we are powerful beyond measure."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0