Hallonbergen

Idag var det återigen dags för vårdcentralpraktik! Som jag har skrivit tidigare så är jag utplacerad på Hallonbergens VC, vilket betyder blå linjen och _längst_ ned på centralen. Något som jag märkt är att det är till den blå tricken som alla pensionärer, som breder ut sig i rader om minst 4 och går i uppskattningsvis 1,74 km/h, vallfärdar mot. Detta innebär alltid viss irritation på morgonen då jag är van vid den gröna linjen. Den är mycket bekvämare på alla sätt. Kanske i huvudsak för att röda och blå använder sig av tågvagnar från 1764, medan gröna alltid har nya sådana. Som Thåström sade: "..linje 19 tar mig hela vägen ut".

Väl framme i Hallonbergen så fick jag en handledare som inte hade påbörjat sin AT än. Det kändes faktiskt som man var lite mer "equal" med honom då, vilket var skönt! Han var även jätteduktig på att förklara, lät mig göra mycket och diskuterade mycket både före, under och efter patienbesöken om möjliga åtgärder, diagnoser och liknande.
Patienskörden var även den mycket bra. Jag fick träffa _många_ och ffa _varierande_ patienter, alltifrån rumpabscesser och laktosintolerans/celiaki till hallux valgus och varicer. Givande dag helt enkelt.

I skrivande stund har jag precis kommit hem efter ett mycket skönt bröstpass. Det finns få saker som kan tävla med ett riktigt tryck i brösten efter ett tungt pass. Möjligtvis den underbara smoothien gjort på kesella, jordgubbar, banan och mjölk som jag just nu sipprar på. Life's good!
Imorgon tar jag troligtvis en sovmorgon och pluggar hemma. Har varit så sjukt jäkla trött hela veckan. På tal om det så förhandlade jag till mig ett TSH, T3 och T4-prov på vårdcentralen för att se om det beror på hypertyreos. (jag tog det alltså inte för att jag varit trött denna vecka, utan för att jag har varit det under en längre tid trots normalt Hb. Dessutom har jag känt av många andra symptom som nervositet, värmeintolerans, svettningar och ibland svag darrighet. Så nu vet ni det!)





"Om linje 19 tar mig hela vägen ut"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0