EKG

Håller på läsa min nyinköpta EKG-bok - Klinisk EKG-diagnostik av Sverker Jern. Hur grym som helst! Allt är väldigt tydligt och pedagogiskt förklarat, det är många bilder och kapitelindelningen känns bra och relevant. Det roligaste är att första meningen i boken lyder; "EKG-tolkning är egentligen enkel och logisk". Nåja, en dag kanske jag också kan det som ett flytande vatten, får helt enkelt vara tålmodig och plugga hårt :)
Idag har varit en ganska chill dag, inte alltför mycket att göra. Har hunnit städa och plugga, så nu är jag redo inför helgen. Imorgon ska jag ta min tredje patient och utgöra anamnes och full status, ska som vanligt bli kul. Hoppas på en intressant patient, hos min förra kunde jag känna en tydligt förstorad mjälte och lever vilket var galet coolt!

Duktig ung gitarrist:





"Where the stars glow and the brooks flow - thats my way of life"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0