Börjar närma sig..

Nu börjar sommaren närma sig med stormsteg! Vi har våran sista dag imorgon innan tentan, och då bjuds det på neuropsykofarmakologi-uppgifter med obligatorisk genomgång. Inte en allför jobbig dag med andra ord.

Var ju som sagt på akuten på SÖS i fredags natt och det var grymt kul och spännande! Fick tillochmed assistera då min handledare sydde!! (:D) Det bjöds på flertalet olika fall vilket gjorde det extra spännande, inget fall var det andra likt. Det som dock återkom ett antal gånger var misshandelsfall, vilket var lite tragiskt, speciellt när det var unga personer som hade blivit överfallna.
Min handledare tyckte att vi borde göra detta till ett återkommande moment vilket var grymt kul att höra, både för att det kanske tyder på att jag skötte mig hyffsat, men även då jag jättegärna vill vara där igen. Det som gjorde det extra skönt var att det inte var i samband med skolan vilket gjorde att man inte hade någon "press" på sig - man kunde suga i sig allt helt utan krav på att lära sig specifika saker.

Baksidan med SÖS-besöket (om det nu finns en sådan) var att jag inte kunde attendera till vår korpenmatch på lördagsmorgonen då jag var på akuten från 20.00 - 06.00, och matchen började 09.00. Vi vann dock på WO (vilket iofs är tråkigt, men 3 poäng är alltid 3 poäng), vilket betyder att vi ligger på en stadig andraplats (vi låg 1a på målskillnad men förlorade snöpligt nog med 2-1 mot 3an).

Coolt klipp (lite "christian the lion"-wannabe, men man kan ändå inte hjälpa att le en hel massa!)
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7182329.ab


"The angel opens her eyes - pale blue colored iris"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0