Rain on me

Tjohej!

Idag har jag spelat tennis i dryga två timmar, samt städat. Tennisen gick hyffsat, första gången jag spelade inomhus på hela sommaren. Har fortfarande lite att jobba på vad gäller timing av bollträff och utnyttjande av det mycket snabbare underlaget än vad grus är. Kan så mer flackt på pp, jämfört med grus där slice och topspin biter mycket mer.

På fredag blir det utflyttningsfest hos Emelie då hon till hösten ska plugga i Växjö. Jag har ofta tänkt på hur det skulle ha blivit om jag kommit in på läkarlinjen någon annanstans i Sverige. Hade jag fått välja hade jag nog helst flyttat till Göteborg isf, eventuellt Uppsala också (pga närheten till Stockholm). Skulle ha saknat den kära huvudstaden så jäkla mycket så det finns inte, men hade nog gjort det ändå. Man blir lätt bortskämd när man bor här, allt i form av restauranger, affärer, _MÅNGA_ människor och utbildningar finns liksom. Dessutom har man pendeln och tricken alldeles runt hörnet, 3 stora flygplatser inom räckhåll, båtterminal, mängder av jobbmöjligheter och ett stort utbud av underhållning. Har svårt att tänka mig att bo någon annanstans i Sverige när jag är klar med utbildningen. Det skulle återigen vara Göteborg. Och ett strandhus uppe i Hudiksvall. Och en skidstuga i fjällen. Awesome.




"My father said to load that gun and keep the devil from the door - don't be tempted by the words he says"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0