Tisdag

Hej kära blogg!

Idag gick jag upp waaaaaaaaay too early, närmare bestämt 06.20. Det var kallt och mörkt och eländigt ute. Det kändes verkligen att hösten är här och vintern lurar bakom hörnet - inte bra! Jag mår så mycket bättre på våren och sommaren.

Dagen till ära tog vid där fredagen slutade, dvs med de sista två delarna av respirationsföreläsningarna med Malin Rohdin. Därefter hade vi Omgivningsfysiologi i två timmar, varpå dagen avslutades med två timmars Plasmaproteiner. Väldigt intressant dag, trots att jag faktiskt redan kunde mestadels av vad som togs upp. Det är skönt att ha sådana dagar ibland också, där man känner att man ligger i fas.

Den tidiga uppstigningen gjorde sig tog tillkänna när jag satt på tåget hem, då jag kände att en "däckning" inte var långt borta. Väl hemma blev jag dock ivägpeppad till gymmet för ett benpass (som för övrigt gick som det gick, får skylla på tröttheten), och nu sitter jag här efter den obligatoriska idol-timmen. Damn vad Erika och Mariette är bra!

Nu blir det en fin avslutning på dagen med lite fotboll. Arsenal - Olympiakos kan nog bli en toppenmatch.

Over and out

Känd fysiker om vad tid är - We might not be in the position, at this moment in time, with our current understanding of nature to even understand what it is that we're asking.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0